Společnost FOD provozovala začátkem minulého století tři tratě ve frýdlantském výběžku: dvě s napojením za hranice, z toho úzkorozchodnou.
Reakcí na požadavky rozvíjejícího se průmyslu v údolí Smědé byl plán na odbočnou trať ze stanice SNDVB Raspenava do Bílého Potoka pod Smrkem, eventuelně až ke Clamm-Gallasově parní pile tamtéž. Projekt doznal před realizací jen drobných změn a do dnešní doby slouží veřejné osobní dopravě, neboť průmyslu zde mnoho nezůstalo.
Dle původních návrhů normálněrozchodná trať do Heřmanic s odbočkou na Kunratice, určená k dovozu uhlí pro české továrny a odvozu jejich produkce. Poté přepracována na úzký rozchod s úvratí v Dětřichově a překladištěm zboží v Heřmanicích.
Po FOD převzaly provoz státní železnice, k jeho ukončení došlo pro špatný technický stav trati v 70. letech.
Spolu s předchozí tratí částečně navazovala na vídeňský projekt trati z Raspenavy údolím Smědé, přes Jindřichovice a do Pruska, vypracovaného roku 1866. Byla také z tratí FOD vyměřována jako první, ale dokončena jako poslední.
Jejím účelem měl být dovoz pruského uhlí pro továrny na Frýdlantsku a odvoz jejich výrobků. Bohatá vlečková síť je dnes takřka nevyužita a trať slouží především osobní dopravě.
© 2011 spolek Frýdlantské okresní dráhy