Heřmanička

Kromě dočasně zapůjčených nebo občas zajíždějících německých parních lokomotiv a motorových vozů se Heřmanička v hnacích vozidlech příliš nelišila od dalších úzkorozchodek v Čechách.

Vozidla trati Frýdlant–Heřmanice

Osobní vůz Balm/ú

vůz Balm/uNa konci roku 1961 provedl Výzkumný ústav kolejových vozidel (VÚKV) na úzkorozchodných tratích průzkum za účelem dodávek nových vozů. Následně proběhla v polovině 60. let rozsáhlá modernizace vozového parku některých úzkorozchodných tratí. Na frýdlantskou trať tak bylo dodáno pět osobních vozů Balm/u s moderním designem, pohodlnými koženkovými sedadly a naftovým teplovzdušným vytápěním.

Plánek Balm/ú

  • výrobce: ČKD Tatra n. p., Praha
  • rok výroby: 1965–66
  • počet náprav: 4
  • maximální rychlost: 50 km/h
  • celková délka: 14,8 m
  • hmotnost: 13,2 t
  • osvětlení: elektrické
  • vytápění: teplovzdušné, naftový agregát
.

© 2009 spolek Frýdlantské okresní dráhy