Kromě dočasně zapůjčených nebo občas zajíždějících německých parních lokomotiv a motorových vozů se Heřmanička v hnacích vozidlech příliš nelišila od dalších úzkorozchodek v Čechách.
Ve své době největší úzkorozchodné lokomotivy vyráběly lokomotivky v Saské Kamenici a Karlsruhe pro saské a württemberské dráhy. Po zpracování projektu nového typu s uspořádáním 1'E 1' byla výroba této řady ukončena.
Frýdlantský stroj původní řady 99.7 si ČSD ponechaly místo U 37.007 odvlečené za okupace do Německa, kde jezdil až do poloviny 60. let. Nová lokomotiva byla spolu s opravou v nymburských dílnách přeznačena na U 58.001, a na frýdlantských tratích jezdila mezi roky 1947–1957. Po převzetí motorových lokomotiv T 47.0 byla převezena do Osoblahy, odkud se před zrušením v roce 1963 do Frýdlantu vrátila už jen na krátkou dobu.
© 2009 spolek Frýdlantské okresní dráhy