První vlaštovka v podobě nového motorového vozu Regio-Shuttle se objevila na trati do Bílého Potoka pod Smrkem, další jsou na cestě.
Od 31. října zajíždí stroj s označením 840 001-2 na trať Raspenava–Bílý Potok takřka pravidelně, zde proběhla i většina jízdních zkoušek se zacvičováním personálu. Oficiální představení proběhlo 4. listopadu v Liberci, odkud stroj jel do Jindřichovic jako osobní vlak 6342.
Nasazení nových vozidel do provozu bylo plánováno s novým jízdním řádem, vzhledem ke zdržení v dodávkách vozů budou z počátku nasazována i současná vozidla. Dalšími „novými“ stroji jsou již známé rekonstrukce řady 810, tedy Regionovy, tentokrát v dvoudílném provedení (814+914) včetně posledních úprav. Pět dodaných kusů je nasazováno na trati do Josefova Dolu a na Frýdlantsku.
Jedná se o čtyřnápravový motorový vůz klasické stavby se dvěma nezávislými pohonnými jednotkami. Konstrukce skříně, charakteristická šikmými sloupky bočních oken, byla navržena VÚKV v Praze. Střední nízkopodlažní část (65 % délky) s toaletou a se sklopnými sedačkami je dostatečně prostorná pro kola a kočárky. Oddíly nad podvozky jsou klasického uspořádání. Vůz je vybaven klimatizací oddílu pro cestující, informačním a odbavovacím systémem, jízdní pohodlí zajišťuje vzduchové vypružení podvozků.
Obě pohonné jednotky, tvořené naftovým motorem Iveco CURSOR 8 a hydromechanickou převodovkou Voith DIWA D864-5, jsou zavěšeny až před podvozky pod stanovištěm strojvedoucího. Spolu s vratnou převodovkou, chladícím blokem, kompresorem a pomocnými agregáty tvoří tzv. Powerpack. Nápravové převodovky (včetně reverzní) jsou výrobek firmy Gmeinder (stejně jako lokomotiva T 36.0 Spolku FOD;-). Ekologicky šetrný pohon vozidla splňuje emisní třídu Stage III B.
Bezpečnost vozidla zajišťuje celkem 5 nezávislých brzd (hydrodynamická – retardér převodovky, dvě vzduchové, magnetická kolejnicová, zajišťovací). Ve vícenásobném řízení s jedním strojvedoucím mohou jezdit spojená až tři vozidla.
© 2011 spolek Frýdlantské okresní dráhy