Základ lokomotivního parku Frýdlantských okresních drah tvořily dvě řady malých třínápravových tendrovek, typických pro řadu lokálních tratí.
Společnost FOD roku 1899 zakoupila pro trať do Bílého Potoka dvě lokomotivy u známého rakouského výrobce, firmy Krauss z Lince. Měly téměř shodný kotel s rozšířenou řadou 310.0 (nazývanou „kafemlejnek“). Obě lokomotivy byly provozovány – kromě bílopotocké lokálky – i na delší trati FOD do Jindřichovic. Po druhé světové válce již nemohly konkurovat modernějším řadám a roku 1948 byly obě zrušeny.
Technický popis:
Třínápravová tendrová lokomotiva s dvojčitým parním strojem s plochými šoupátky, který poháněl poslední ze tří pevně uložených náprav, vnější rozvod typu Allan-Trick. Na kotli se kromě parního dómu s regulátorem nacházel i zásobník písku, v dýmnici pod litinovým komínem byl umístěn jiskrojem. Zásoba uhlí se nacházela vlevo před budkou personálu, vodojem byl skrytý uvnitř rámu. Stroje byly vybaveny zařízením sací brzdy.
© 2011 spolek Frýdlantské okresní dráhy