Základ lokomotivního parku Frýdlantských okresních drah tvořily dvě řady malých třínápravových tendrovek, typických pro řadu lokálních tratí.
Pro druhou normálněrozchodnou trať byly roku 1902 zakoupeny další tři trojspřežky od stejného výrobce, firmy Krauss z Lince, a o šest let později ještě jedna. Nové lokomotivy obdobné konstrukce a velikosti byly těžší a především výkonnější než předchozí řada. Toho bylo dosaženo zvětšením roštu a zejména celkové výhřevné plochy. Stejně jako řada 310.8 byly kromě svých původních tratí nasazovány na obou tratích FOD.
Po válce došlo k uzavření železničního přechodu v Jindřichovicích a nasazení novějších řad lokomotiv a motorových vozů. Tím se staré stroje FOD staly přebytečnými a na začátku 50. let byly zrušeny.
Technický popis:
Třínápravová tendrová lokomotiva s dvojčitým parním strojem s plochými šoupátky, který poháněl poslední ze tří pevně uložených náprav, vnější rozvod typu Allan-Trick. Na kotli se kromě parního dómu s regulátorem nacházel i zásobník písku, v dýmnici pod litinovým komínem byl umístěn jiskrojem. Zásoba uhlí se nacházela vlevo před budkou personálu, vodojem byl skrytý uvnitř rámu. Vybavení zahrnovalo zařízení sací brzdy a ruční brzdu.
© 2011 spolek Frýdlantské okresní dráhy